2015. december 1., kedd

Egy zsúfolt hét

El se hiszem, hogy ma már megint péntek van. A hétvégén és ezen a héten annyi tennivaló volt az irodában és az irodán kívül is, hogy már most nagyon fáradt vagyok. Eddig minden nap kellett valamire készülni vagy valamit csinálni, úgyhogy nem unatkoztam. 

Szombaton a Piazza Duomon voltunk kint, a Climate Marchot promóztuk, ami vasárnap volt Rómában és igazából egész Európában. Én nem mentem Rómába vasárnap, pedig mehettem volna, de ez az egész tüntetősdi nem az én műfajom, a városban körbenézi meg nem tudtam volna, mert tüntetni kellett volna. Ez az egész Climate March a természetvédelemről szólt, a megújuló energiák felhasználását követelték az emberek a nem megújulók helyett, és azért tüntettek, hogy jobban törődjünk a környezettel, mert így sok természeti katasztrófát is megelőzhetnénk, valamint, hogy tartsuk +2 C alatt a globális felmelegedést (tömören és röviden összefoglalva). Igazából szombaton csak annyit csináltam, hogy a gyerekekkel színezgettem meg beszélgettem, mert velük senki se akart/ tudott foglalkozni.
Szombat este tartottunk egy vacsorát a lakásban, ahova meghívtunk egy csomó embert és majdnem mindenki el is jött és pukkadásig ettük magunkat :D

Vasárnap bementem Firenzébe, hogy meglátogassak egy szuper boltot, a Kiko-t. A városban éppen futóverseny volt, úgyhogy szinte minden le volt zárva még a gyalogosok elől is. Lehetetlen volt mozogni, óriási volt a tömeg és minden olasz nagyon ideges volt. Mindenki átmászott a kordonokon, ordibáltak egymással, löködték egymást és néha a futókat is, nagyon szürreális volt.

A héten tartottuk az első Acqua Scienza előadást, ami igazából egy rendhagyó matek óra 13-14 éveseknek a CSN-ben (amiről már írtam, hogy egy állatkertszerűség). A mi feladatunk az voltq, hogy matekos feladatokat találjunk ki és valósítsuk is meg őket. A gyerekeket 4 csoportra osztottuk őket az országaink szerint és örömmel jelenthetem ki, hogy Magyarország nyert! :)
Ők voltak az én csapatom. Nagyon cukik voltak, a végén megölelgettek, meg nyomatták magyarul, hogy Hajrá Magyarország!

Egy hónap után eljutottunk oda, hogy ha megbetegszünk akkor elmehetünk a háziorvoshoz... A héten bejelentkeztünk hozzá, hogy itt vagyunk, de majd jövő héten elmegyünk kávézni vele (olasz módi), hogy kifaggathasson minket az előző betegségeinkről. Remélem beszél angolul, máskülönben elég érdekes beszélgetés lesz. 

Ma délelőtt elmentünk egy Cascine di Tavola nevű helyre, ami régen a Medici családé volt. Ez most egy nyilvános park (vagyis egy része) de régen a Mediciek egyik vidéki birtoka volt, ahol vadásztak és a hétvégéket töltötték. A hely egészen a II. Világháborúig lakott volt, de valószínűleg most is laknak ott hajléktalanok. A fő épületért most megy a bírósági eljárás a Legambiente és valami magánszemély között, aki luxus hotelt akar belőle csinálni. A Legambiente ezzel szemben szeretné megnyitni az épületet az emberek előtt, egyfajta skanzent szeretne létrehozni. A hely le volt zárva, de persze mi bemásztunk, hogy csináljunk pár képet. Valamikor nagyon szép lehetett, de most teljesen az enyészeté és szomorú volt ilyen állapotban látni. Valahol még az erdeti csempék és falfestmények is megvoltak.
Csütörtökön megyünk egy filmbemutatóra, ami erről a helyről szól, itt a trailer: 
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése